• {{sprak.SprakNavn}} {{sprak.SprakNavn}}
  • {{sprakVariabler[s.stegnavn]}}
{{sprakVariabler["AvbrytSkjemaUtfylling"]}}
{{sprakVariabler["InnloggingWizardKreverInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["InnloggingWizardValgfriInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["SkjemaNavn"]}}
  • {{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltip' + innlogging.InnloggingsTooltip]}}

{{sprakVariabler['LoggInnEpost']}}

{{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltipEpost']}}

{{sprakVariabler["GlemtPassordTekst"]}}

*{{sprakVariabler["EpostIkkeRegistrert"]}}

{{sprakVariabler["InnloggingWizardKodeIEpost"]}}

{{sprakVariabler["NullstillPassordTekst"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringEpost"]}}

{{sprakVariabler["KontoAktivert"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringsLenkeUgyldig"]}}

Nettlesersesjonen er utløpt, og utfylling som ikke er lagret kan være tapt. Vennligst last siden på nytt for å fortsette på skjemaet.

Skjemautfylling

Klage på vedtak om skoleskyss

Informasjon

Dette klageskjemaet er beregnet for elever og foresatte som ønsker å klage på et vedtak de har mottatt, eller som har andre grunner til å klage på skoleskyss i grunnskolen eller videregående skole.

Dersom du klager på vegne av flere barn, må du sende inn en klage for hvert av barna.

Før du fyller ut søknaden, ber vi deg lese nøye gjennom informasjonen nedenfor. Vær oppmerksom på at alle klager behandles konfidensielt og blir unntatt offentlighet.

Prosessen er enkel:

• Fyll ut dette skjemaet så nøyaktig som mulig.
  • Sørg for å levere det innen fristen som er angitt i henhold til Forvaltningslovens § 28.

Saksgang:

• Etter at klagen er mottatt, vil den bli vurdert på nytt av fylkeskommunen.
  • Dersom fylkeskommunen opprettholder sitt vedtak, blir klagen sendt til Statsforvalter for endelig behandling.
  • Fram til 1. august er fylkeskommunens klagenemnd klageinstansen for videregående elever.
  • I den nye opplæringsloven er det foreslått at Statsforvalter også blir klageinstans for klager på skoleskyss i videregående skole.
Hjelp
Lukk
  1. Klikk på Hjelpesymbol der du trenger hjelp til utfyllingen.
  2. Skjemaet lagrer svarene underveis i utfyllingen. Hvis du velger å avbryte ved f.eks. å lukke nettleservinduet eller trykke på Avbryt-knappen og deretter bekrefter at du vil avbryte utfyllingen, vil all informasjon bli borte.
  3. Ingenting sendes inn før du selv ber om det, ved å velge Send inn-knappen. Den kommer fram etter at opplysningene er kontrollert og godkjent på oppsummeringssiden.

Bruk og utfylling

Klikk på hjelpesymbolene for informasjon om utfylling.

* Betyr obligatorisk for utfylling
.

Etter 20 minutt uten aktivitet kan utfylling av skjema gå tapt.

Klikk på Hjelp øverst til høyre for generell hjelp om skjema.

Vennligst vent...